Добре Дошли в нашият сайт!

публикувано от admin 25/11/2019 0 Коментари

Да продавам в Маркетплейс или да създам свой онлайн магазин?

Индустрията за електронна търговия се развива с всеки изминал ден все повече и повече. Много производители, собственици на офлайн магазини,  искат да увеличат продажбите. За това те отиват в интернет пространството, където броят на активните потребители непрекъснато се увеличава. Както новодошлите, така и собствениците на съществуващи канали за дистрибуция могат да се изправят пред труден избор при преминаване към електронна търговия: създайте свой собствен онлайн магазин, използвайте готова платформа за търговия - пазарно място. Днес ще поговорим за първите два начина:Собствен онлайн магазин и Маркетплейс платформа Характеристики на онлайн магазина и Маркетплейс платформата.
 
Marketplace  е онлайн платформа, на която можете да избирате и купувате продукти от различни продавачи, регистрирани в платформата. Основните предимства на маркетплейса  са механизъм за комфортно предоставяне на търговски услуги за клиенти от двете страни на транзакцията и инструменти за оптимизиране на процеса на продажба. Друго предимство на модела на маркетплейса е възможността да купувате всичко необходимо на едно място, спестявайки време, което потребителите имат по-малко всеки ден.
Според проучване на Forrester Research, през 2017-2018 г. потребителите по целия свят са извършвали над 60% от онлайн покупките чрез пазарни пазари. Според прогнозите до 2022 г. броят им ще се увеличи до 77%. 
Онлайн магазинът е визитна картичка на една компания. Независимо от това, в по-голямата си част разликата е, че виртуалните магазини за търговия на дребно в отделен домейн са магазин на една точка, а маркетплейса е цял търговски мол с много витрини.
Да създайте свой собствен онлайн магазин от нулата или представите продуктите си на някоя от популярните платформи за търговия? Зависи от няколко фактора, нека ги разгледаме.
Маркетплейса  е платформа, която клиентите вече познават. Така че основното предимство на създаването на акаунт на пазара е директен достъп до аудиторията на сайта.
 
В случая на вашия онлайн магазин ще трябва да похарчите големи бюджети за реклама, за да привлечете трафик от целевата аудитория.
цена от
 
Трябва да прецените какво ще ви струва да създадете онлайн магазин и колко струва да поставите на пазара. В първия случай се нуждаете от услугите на професионални уеб разработчици или можете да използвате дизайнерите на сайтове. За да създадете уебсайт на дизайнера, трябва да заплатите пакет за настаняване, да свържете платежни системи, , което също струва пари.
 
Трябва да изчислите колко време ще ви отнеме, за да създадете онлайн магазин от нулата и да го поставите на пазара. Средно проектът за създаване на онлайн магазин с типична функционалност и разработването на индивидуален дизайн отнема два месеца. Ще бъде необходима минимална седмица за създаване на шаблон на сайта от дизайнера.
 
С маркетплейса нещата стоят по друг начин. На платформата за търговия създавате свой собствен мини-сайт или профил, където накратко посочвате цялата информация, необходима за купувача и поставяте вашите стоки. Такива търговски платформи като правило имат прост интерфейс, който всеки може да разбере. 
 
За да създадете, попълните и популяризирате собствен онлайн магазин се нуждаете от екип от специалисти.
А сайтът трябва да бъде популяризиран от интернет маркетинг специалист , който е добре запознат с всички инструменти на маркетинга в мрежата: от настройките за реклама до SEO и SMM.
На маркетплейса всички процеси за технически продажби вече са настроени. Трябва само да публикувате продукти и съдържание.
Инструментите
 
В предишния параграф вече казахме, че се нуждаете от екип, който да създаде онлайн магазин. Това се дължи на факта, че всички инструменти, които прилагате във вашия онлайн магазин, вие конфигурирате от нулата. Дали това е платежна система, калкулатор за доставка, инструменти за маркетинг и анализи, инструменти за контрол на качеството и други.
В случай на маркетплейс пазари, всички инструменти, които могат да заменят целия екип и да намалят финансовите и времевите разходи на производителя, се събират на една платформа. Например платформата е домакин на транспортни компании, които се грижат за доставката на закупени стоки. маркетплейса разполага с вградени платежни системи и инструменти за промоция. Въз основа на алгоритмите платформата създава рейтинги на продавачите, повишава техните страници в резултатите от търсенето.
Доверие на клиентите
 
Благодарение на правилно конфигурираните SEO параметри и мащабните рекламни кампании, пазарът генерира знания и доверие сред аудиторията, което автоматично се разпространява към продавачите в маркетплейса .
 
Трудно е нов онлайн магазин бързо да спечели доверието на клиентите. Това отнема много време и екип от опитни маркетолози. Което също струва много пари.
Марката
 
В този случай онлайн магазинът със сигурност печели. Индивидуалният дизайн, собствената корпоративна идентичност допринасят за изграждането на силна и разпознаваема марка. На вашата онлайн платформа няма да се загубите сред други подобни страници на магазини на пазара.
Правила за продажба
 
Във вашия онлайн магазин можете да зададете свои собствени правила за продажби в рамките на законите на вашата страна. При свързване и продажба на пазара е необходимо да се спазват офертата и правилата на сайта за спорове, връщания, време за отговор и др.
Какво да избера?
 
Като цяло и двата формата са привлекателни и полезни. Всъщност, както вашият онлайн магазин, така и платформата за търговия са два независими канала за продажба със своите плюсове и минуси. Вашият магазин е вашата марка, вашата личност, визитката ви. Търговска платформа са нови клиенти, разширяване на нови пазари и готови инструменти. Разбира се, някои участници на пазара смятат за по-изгодно да общуват с потребителя само директно. Но ако сте ограничени по време и бюджет и искате бързо да стартирате продажби в Интернет или искате да достигнете до нова аудитория, тогава пускането на пазара е най-изгодното решение.
Достъпът до голяма аудитория е основното предимство на маркетплейса.

Коментирай